Jak dostarczyć plik do wydruku?

Pliki mniejsze niż 50 MB mogą przesłać Państwo za pomocą poczty e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wszelkie efekty przejścia, gradienty, cienie, przezroczystości, itp. należy zamienić na mapy bitowe.

Pliki większe niż 50 MB należy przesłać za pomocą:

a) hostingu plików, np. WeTransfer
b) klienta FTP według poniższej instrukcji:

[KROK 1] Otwieramy Eksplorator Windows (jakikolwiek folder czy np. Mój komputer)

[KROK 2] W pasku adresu wpisujemy ftp://ftp-sh213588.super-host.pl/ i wciskamy enter. W przypadku komunikatu o błędzie, zamykamy go.

[KROK 4] Klikamy w pustym miejscu okna prawym klawiszem myszy i wybieramy Zaloguj jako.

[KROK 5] Wpisujemy dane logowania i zatwierdzamy. [jak uzyskać dane logowania do FTP?]

[KROK 6] Gotowe, możemy teraz założyć swój katalog oraz zapisać w nim potrzebne pliki. Teraz wystarczy tylko złożyć zamówienie z informacją o dodaniu plików.

Zasady przygotowywania plików produkcyjnych:

  1. Przyjmujemy tylko i wyłącznie pliki zamknięte w formatach rastrowych JPG, TIFF bez kompresji lub z kompresją LZW, tudzież wektorowych CDRv13 lub EPS. Jeżeli z różnych przyczyn posiadają Państwo projekt w PDF, prosimy zamienić go na mapę bitową CMYK lub w ostateczności zapisać go w możliwie najstarszej wersji PDF (przynajmniej X-1a). Wszystkie maski i efekty muszą zostać zamienione na mapy bitowe, a warstwy spłaszczone. Wszelkie efekty przejścia, gradienty, cienie, przezroczystości, itp. należy przed wysłaniem sprowadzić do postaci mapy bitowej CMYK 100 dpi.
  2. Każdy tekst w projekcie koniecznie musi być zamieniony na krzywe lub zrasteryzowany.
  3. Grafika powinna być przygotowana w przestrzeni kolorystycznej CMYK bez profilu kolorystycznego. Jeżeli wymagany jest konkretny profil kolorystyczny, jego nazwa musi zostać wyspecyfikowana w zapytaniu, a możliwość realizacji zamówienia skonsultowana i potwierdzona przed jego przyjęciem do realizacji.
  4. Kolory typu Pantone należy przełożyć na skalę CMYK zgodnie ze wzornikiem Pantone.
  5. W celu uzyskania pełnego nasycenia apli, kolor czarny należy podbić do wartości C20 M20 Y20 K100.
  6. Wydruki czarno-białe należy przygotować w skali szarości (GREYSCALE).
  7. Do zamówienia powinien być dołączony wydruk próbny wykonany z pliku produkcyjnego, stanowiący wzór koloru i poprawności grafiki. Kolorystyka wydruku wykonanego bez ww wzorca nie podlega reklamacji.
  8. Pliki do wycinania ploterowego po obrysie prosimy dostarczać w formie wykrojnika (krzywa) CDR, EPS. Jeżeli wycinamy z materiału wcześniej drukowanego, wydruk musi uwzględniać nadlewki min 5mm.
  9. Wszystkie pliki należy zapisać w skali 1:1 z rozdzielczością nie przekraczającą wartości: 300 dpi dla wydruków cyfrowych150 dpi dla wydruków solwentowych poniżej 5m2 i 100 dpi dla wydruków solwentowych powyżej 5m2
    * w przypadku użycia czcionki 10 pkt i poniżej, zalecana rozdzielczość 200dpi - projekty z drobnym tekstem prosimy skonsultować z nami przed złożeniem zamówienia (litery zbyt nikłe mogą być nieczytelne ze względu na technikę zadruku)
    ** pliki rastrowe powyżej 5m2 mogą być przesyłane w skali 1:10 z dziesięciokrotnie większą rozdzielczością
    *** dla wydruków wielkoformatowych, w szczególności siatek na budynki, zalecana rozdzielczość 30 dpi
  10. Pliki nie powinny przekraczać 700 MB.
  11. Spady (fragmenty grafiki wychodzące poza obszar widzialny?) w druku banerów nie są potrzebne. W przypadku innych nośników, w zależności od nośnika oraz specyfikacji późniejszej obróbki, plik powinien zawierać następujący spad: materiał do druku cyfrowego spad 3 mm dookoła grafiki; materiał rolowy do naklejania - spad od 10 do 20 mm dookoła grafiki w zależności od formatu. Rollup (system kasetowy) 20 mm od dolnej krawędzi grafiki (chowane w kasecie) i 10 mm od górnej krawędzi (chowane w listwie zatrzaskowej).
  12. Materiał do zgrzewania, wzmacniania, naciągania na ramy Wg indywidualnych ustaleń
  13. UWAGA! Opcja overprint powinna być włączona TYLKO w przypadku tekstu w kolorze czarnym. Elementy w kolorze białym z włączoną opcją overprint zostaną automatycznie usunięte.
  14. Niektóre materiały nie zawsze będą wyglądały tak jak na monitorze Twojego komputera wynika to z odmiennej kalibracji samego monitora, jak i z odmiennych trybów kolorystycznych obowiązujących w monitorach(RGB monitor, CMYK druk)
  15. Niektóre podłoża powodują spadek nasycenia kolorów wynika to z ich składu i struktury.
  16. Za przygotowanie plików odpowiedzialny jest Klient, chyba że umowa stanowi inaczej.